NPD może podawać miesięczną sprzedaż sprzętu: "To nie do NPD powinno należeć wydawanie tych danych", mówi Riley

NPD Group ogłosiło, że przestanie publikować miesięczne dane dotyczące sprzedaży sprzętu komputerowego w USA, a zamiast tego opinia publiczna będzie musiała czerpać informacje od posiadaczy konsol.

Zmiana wchodzi w życie natychmiast: wydanie NPD w najbliższy czwartek, 14 października, nie będzie zawierało istotnych informacji o sprzęcie.

Dyrektor wykonawczy NPD, David Riley, zaprzeczył jednak, jakoby posunięcie to miało zaszkodzić przejrzystym raportom i analizom amerykańskiego rynku.

"Nie, nie będzie" - powiedział szef firmy w rozmowie z serwisem VG247. "Klienci mogą wypuścić swoje liczby, które my możemy zweryfikować, ale to nie do NPD powinno należeć wypuszczanie tych danych.

"Nasze korporacyjne wytyczne wydawnicze uległy zmianie, ale nic nie zmieniło się po stronie klienta".

Ruch oznacza, że żaden z producentów sprzętu nie jest zobowiązany do wydania swoich miesięcznych danych dotyczących sprzedaży w USA, ale są "dozwolone", aby to zrobić, i będą "wspierane", aby to zrobić przez NPD.

"Płacę dużo za dostęp do danych"

Szef działu analiz Wedbush Morgan Michael Pachter nie był zaskoczony tym posunięciem.

"Nie jestem pewien, dlaczego w ogóle wypuszczają jakiekolwiek swoje liczby do prasy", powiedział dziś VG247.

"Prawdopodobnie robią to, aby wygenerować rozgłos, i prawdopodobnie doszli do wniosku, że dostają dużo publikując tylko trochę informacji, więc chcą oddać mniej za darmo.

"Płacę dużo za dostęp do danych i prawdopodobnie mógłbym pominąć kawałek sprzętu i dostać od producentów bezpośrednio, więc nie chcą, aby płacący klienci, tacy jak ja, wyłączyli swoje subskrypcje".

NPD będzie zmieniać następujące elementy w swoich miesięcznych raportach:

    Usunięcie miesięcznych danych dotyczących sprzedaży jednostkowej sprzętu. Zmiana w Top 10 oprogramowania z poziomu SKU ze sprzedażą jednostkową dla pierwszej piątki na wykres Top 10 oprogramowania bez sprzedaży jednostkowej. Zmieniony przypis wyjaśniający, że miesięczne dane detaliczne odzwierciedlają nowe zakupy fizyczne, a nie całkowite wydatki konsumentów (cyfrowe, subskrypcje, gry mobilne, wypożyczenia, gry używane lub społecznościowe). Grupa NPD będzie publikować raport dotyczący całkowitych wydatków konsumenckich dla prasy co kwartał. Comiesięczne analizy Anity Frazier, analityka NPD, będą zawierały dane dotyczące sprzedaży oprogramowania zarówno na poziomie SKU, jak i tytułów dla różnych nowych wydań.

Zmiany mają na celu "uwzględnienie zmieniającego się krajobrazu sprzedaży, jak również aktualizacje korporacyjnej polityki wydawniczej NPD", więc jedynym sposobem, w jaki dowiemy się o sprzedanych jednostkach sprzętowych jest klient, który zachowuje dane: Microsoft, Nintendo, Sony oraz wydawców oprogramowania.