Codemasters może w przyszłości wydawać mniejsze gry detaliczne, które będą rozszerzane o DLC, mówi CEO

Dyrektor generalny Codemasters, Rod Cousens, powiedział, że w celu zwalczania rynku gier używanych, nie byłoby "nie do pomyślenia", aby firma wydała "grę podobną" do F1 2010, częściowo na dysku z zawartością do pobrania, wydawaną w miarę postępu sezonu wyścigowego.

W rozmowie z GI.biz, Cousens powiedział, że taki format nie tylko rozwiąże problemy związane z grami używanymi, ale także te związane z piractwem.

"Nie jest nie do pomyślenia, że wysyłamy grę Formuły 1, która nie jest kompletna - może ma sześć torów" - powiedział. "Wtedy muszą kupić następny tor, a ty śledzisz go na całym świecie. Kiedy pojawiasz się w Abu Dhabi, musisz zapłacić za tor, i cokolwiek zmiany są do samochodów, które są wprowadzone przez. To, jak sądzę, załatwiłoby wiele z tego, a także zajęło się pre-owned.

"Musimy się zastanowić, jak mamy zamiar współpracować z detalistami, aby to osiągnąć. Jeśli sprzedaż detaliczna przyjmie konfrontacyjny punkt widzenia i powie, że jeśli wejdziemy do sieci, to nie będą zaopatrywać się w pudełka - a następnie wydawcy powiedzą, że wszystko, co zamierzają zrobić, to wypuścić DLC po premierze, w których sprzedaż detaliczna nie będzie mogła uczestniczyć... to niedorzeczne.

"Właściwie to trzeba, żeby doszli do etapu, w którym zaopatrzyliby się w pudełka. Nie jest niewyobrażalne, że w pewnym momencie poprosisz ich o oddanie pudełka. Ale wtedy uczestniczą w pewnym stopniu w późniejszej eksploatacji DLC".

Cousens powiedział w przeszłości, że tradycyjne wydawnictwo to "model dinozaurów", po tym jak Reliance Big Entertainment zakupiło 50 procent udziałów w firmie, pozwalając Codies skupić się bardziej na cyfrowym końcu firmy i stać się pretendentem do większych domów wydawniczych i deweloperskich.

Rozmawiając z MCV, Cousens wierzy, że Reliance's $81M w kapitale rynkowym wraz z jego doświadczeniem na rynku MMO, online casual i gier mobilnych, zabezpiecza "długoterminową przyszłość" dla Codemasters i jego cyfrowej przestrzeni.

GameStop już oferuje zawartość Xbox Live poprzez swoje sklepy detaliczne i internetowe, a w zeszłym tygodniu ogłosił, że DLC udostępnione w PlayStation Network będzie można kupić w sklepie detalicznym przed Bożym Narodzeniem, więc prawdopodobnie nie minie wiele czasu, zanim zalew sprzedawców zacznie oferować ten sam rodzaj korzyści.