Visceral: Sequel Dante's Inferno to decyzja dla wyższych sfer

Visceral powiedział, że sequel Dante's Inferno nie jest obecnie w planach zespołu, który jest zajęty pracami nad Dead Space 2.

W rozmowie z Joystiq, producent DS2 Zach Mumbach powiedział, że decyzja o sequelu nie należy do dewelopera.

"Kiedy zakończyliśmy prace nad Dante's Inferno, wszyscy najlepsi ludzie z tamtego projektu przeszli do Dead Space 2", powiedział. "I to jest najlepszy sposób na dzielenie się technologią - używamy tego samego silnika, dzielimy się technologią, tego typu rzeczy. Większość z nas pracowała przy obu tych grach. Pracujemy nad wszystkim, co przechodzi przez nasze studio.

"Siedzimy w jednym budynku, na jednym piętrze, więc jesteśmy całkowicie odizolowani. Czasami pracujemy z marketingiem, czasami z PR, ale jeśli chodzi o wielkie decyzje biznesowe - i to działa w obie strony - nie widzisz Johna Riccitiello, który mówi do mnie 'Musicie zmienić to, musicie zmienić tamto'.

"Jednocześnie nie podejmujemy decyzji, czy zrobimy sequel. Jestem pewien, że jeśli wystarczająco dużo ludzi będzie chciało: 'Mam 60 dolarów na Purgatory lub Paradiso', wtedy zrobimy tę grę. Ale nie wiem. Nie mam możliwości podejmowania takich decyzji."

Komentarz Mumbacha na temat możliwego sequela gry stoi w sprzeczności z pogłoskami jeszcze z maja, że w pracach jest Dante's Inferno 2, dzięki ogłoszeniu o pracę zamieszczonym przez studio.

Jednak na początku tego roku producent wykonawczy gry, Jonathan Knight, powiedział, że w tamtym czasie nie było planów stworzenia sequela, ponieważ większość zespołu pracowała przy Dead Space 2.

Dead Space 2 ukaże się 25 stycznia na PC, PS3 i Xbox 360.