Krome pracuje nad mniejszymi grami w przestrzeni casual i DLC

Dyrektor generalny Krome Studios, Robert Walsh, powiedział, że australijska firma pracuje obecnie nad mniejszymi grami, które pasują bardziej do przestrzeni causal i DLC, zamiast skupiać się całkowicie na produktach pudełkowych.

Rozmawiając z IGN, Walsh powiedział, że pomimo bycia "głównie deweloperem konsolowym", rynek produktów pudełkowych "znacznie zmalał w ciągu ostatnich 12 miesięcy", więc firma postanowiła skupić się bardziej na ofercie cyfrowej.

"Mieliśmy świetny odzew na Game Room i wydaje mi się, że w tej chwili to właśnie tam jest największy wzrost, niż w przypadku normalnego, premium produktu pudełkowego" - powiedział. "To znaczy, widziałeś prasę [na początku tego miesiąca], Namco właśnie zwolniło 90 osób, Ignition właśnie zamknęło swoje studio na Florydzie. To całkiem sporo dzieje się na całym świecie, właśnie teraz.

"Myślę, że wystarczy spojrzeć na wzrost w przestrzeni casualowej i społecznej, aby zdać sobie sprawę, że to prawdopodobnie następna generacja. Widziałem pewne badania rynku, w których - nie pamiętam dokładnych liczb - ale w ciągu najbliższych pięciu lat nastąpi trzykrotny wzrost i prawdopodobnie będą one kontrolować 25-30% sektora rozrywki w grach, w porównaniu z tym, gdzie są teraz.

"Myślę, że to niezaprzeczalne, że [casual gaming] jest tam, gdzie są teraz możliwości wzrostu. [Twórca FarmVille] Zynga ma jak tysiąc osób; Playdom dobrze sobie radzi. Nie widzimy, aby wielu tradycyjnych deweloperów miało taki sam wzrost, jak te firmy."

Walsh nie chciał zdradzić, nad czym firma obecnie pracuje, ale dzięki uzyskaniu zielonego światła dla projektów, firma była w stanie zatrudnić pracowników z powrotem po zwolnieniach na początku roku.