THQ oczekuje, że oferta cyfrowa będzie się nadal podwajać

Dyrektor generalny Brian Farrell powiedział wczoraj wieczorem podczas rozmowy telefonicznej z inwestorami, że firma THQ spodziewa się podwojenia przychodów ze sprzedaży gier w wersji cyfrowej w przyszłym roku, a następnie dalszego ich wzrostu.

Według Farrella, przychody ze sprzedaży cyfrowej podwoiły się w ostatnim roku fiskalnym THQ, a premiera gry MX vs ATV Alive w 2011 roku może sprawić, że przychody ze sprzedaży cyfrowej jeszcze bardziej przekroczą prognozy.

"Nasze przychody ze sprzedaży cyfrowej podwoją się w tym roku w stosunku do zeszłego roku fiskalnego, a w kolejnym roku fiskalnym ponownie się podwoją" - powiedział Farrell. "Dotyczy to szerokiego spektrum dziedzin, w tym wielu dodatków DLC do naszych kluczowych marek, zwłaszcza, że jesteśmy bardziej aktywni na XBL i PSN, a także na iPodach i iPhone'ach.

"Prawdziwą dziką kartą w przyszłym roku będzie gra MX vs ATV Alive, która pojawi się na rynku w cenie 39,99 dolarów. Uważamy, że w tym kierunku zmierza branża gier free-to-play/mikrotransakcji, gdzie staramy się przyciągnąć użytkownika i zaangażować go w kolejne treści, a następnie zacząć pobierać za nie opłaty. Na początku dobrze radzimy sobie z grą w wersji premium, a potem robimy o wiele więcej, gdy wprowadzamy ją na rynek masowy. Chodzi o to, aby szybko zdobyć bazę użytkowników - ktoś może wydać tylko 39,99 dolarów, ale osoba, której spodobają się dodatki DLC, może wydać znacznie ponad 100 dolarów.

"Tak właśnie na to patrzymy. Wierzymy jednak, że ogólna baza użytkowników [cyfrowych] będzie większa niż w przypadku produktu pudełkowego".

Wczoraj wieczorem THQ opublikowało swoje dane finansowe za drugi kwartał roku fiskalnego i podało, że sprzedaż netto wyniosła 77 milionów dolarów, w porównaniu do 101 milionów dolarów w okresie poprzednim. Strata netto wyniosła 47 mln dolarów, podczas gdy rok wcześniej było to 5,6 mln dolarów.