David Braben proponuje sześć rozwiązań dotyczących sprzedaży używanych gier

David Braben, założyciel Frontier Developments i wieloletni przeciwnik rynku gier pre-owned, napisał sześć potencjalnych rozwiązań tego "problemu" - jednocześnie zatapiając swój but w obecnie modnej metodzie "online pass".

W swoim blogu na stronie Develop, Braben przedstawił sześć opcji, od tych spokojnych, takich jak kontynuowanie metody "online pass", po kosztowne, takie jak unikalne tagowanie wszystkich płyt i potencjalne umożliwienie wydawcom ograniczenia dostępu.

Sprzeciw Brabena wobec metody "online pass" - która skutecznie obciąża kupujących używane gry dodatkową opłatą, jeśli chcą grać online - polega na jej wykonaniu.

"Nasza fragmentaryczna odpowiedź na problem, jednorazowe kody i tak dalej, jest w niebezpieczeństwie zmniejszenia zachęty do utrzymania ich tak czy inaczej, dewaluując kolekcję, jeśli jest ona związana z wieloma różnymi kontami i kodami, bez pewności, że w przyszłości te kody będą nadal działać", powiedział.

A sześć propozycji Brabena to:

1. Kontynuować wachlarz doraźnych kodów jednorazowych, "przepustek" online, DLC, aby skłonić graczy do nowych zakupów. 2. Wprowadzenie międzybranżowej numeracji seryjnej płyt. Nie powinno to oznaczać całkowitego zamrożenia sprzedaży przedpremierowej - to zależy od deweloperów i wydawców, co zrobią - ale daje to opcję całego wachlarza możliwości, w tym tych, które są obecnie objęte kodami jednorazowymi. 3. Udział branży w sprzedaży przedpremierowej. To musi być za zgodą detalistów, ale może się pojawić, o ile będzie to dla nich korzystne, a korzystne może być jako część powstrzymywania się od gorszych ekscesów z (2). 4. Wprowadzić SKU "Nie do odsprzedaży". Dlaczego nie ma analogii ze sprzedażą DVD? Ponieważ nie zezwalają one na odsprzedaż lub wypożyczanie - i w rzeczywistości mają specjalne SKU "do wypożyczenia" po znacznie wyższej cenie. 5. 5. Uczynić z płyt tylko dyski z danymi, kosztujące powiedzmy 5 funtów, być może zawierające rozszerzone demo, ale wymagające weryfikacji online, aby stać się pełną grą (np. poprzez zatrzymanie pliku wykonywalnego), nawet dla pierwszego użytkownika. 6. Przejście do trybu online-only. To jest, gdzie detaliści wydają się chcieć, aby przejść po wszystkim, więc może to jest czas, aby zrobić skok.

EA i THQ mają już produkty na rynku, które wykorzystują swoje odpowiednie ujęcia na schemat przepustki online. Take-Two, Activision i Ubisoft również wyraziły zainteresowanie sub-produktem.