Kotick: "Nie robimy dziś nic, by tłumić gry używane".

Dyrektor generalny Activision, Bobby Kotick, powiedział, że firma nie planuje w najbliższym czasie wdrożenia Projektu 10 dolarów, który miałby ograniczyć sprzedaż używanych gier.

W rozmowie z serwisem Joystiq, Kotick uważa, że taktyka stosowana przez EA i innych jest szkodliwa dla graczy.

"Myślę, że zrobiliśmy więcej, aby spróbować stworzyć innowacyjne sposoby płacenia za gry" - powiedział Kotcik. "Nie robimy nic, aby wyprzeć gry używane. Staramy się wspierać naszą publiczność, a gdy rozmawiamy z graczami, podoba im się pomysł posiadania waluty. Podoba im się możliwość wzięcia gry, w którą nie chcą już grać, i wykorzystania jej do uzyskania kredytów na zakup nowych gier".

"Możemy robić niektóre z tych rzeczy, które robi EA i inni, ale nie sądzimy, że leży to w najlepszym interesie graczy, więc zdecydowaliśmy się tego nie robić.

"Myślę, że staramy się zachęcać naszych klientów do sprzedaży gier używanych, prawdopodobnie bardziej niż nasza konkurencja. Ale wiesz, jesteśmy bardzo świadomi tego, co dzieje się w skali makroekonomicznej i myślę, że to odgrywa rolę, gdy myślimy o cenie naszych treści".

Zamiast wymuszać na konsumentach zachęty do sprzedaży nowych gier, Activision wykorzystuje treści do pobrania, aby zrekompensować część strat finansowych związanych z używanymi grami.

"Z finansowego punktu widzenia można na to spojrzeć i powiedzieć: 'No dobrze, sprzedawca nie płaci nam nic za przywilej robienia tego, a my inwestujemy cały ten kapitał w tworzenie gry i nie otrzymujemy żadnego kredytu, żadnego zwrotu z jej odsprzedaży', ale wiecie co, najlepszym sposobem na utrzymanie zaangażowania ludzi w grę jest ciągłe dostarczanie im coraz lepszej zawartości' - wyjaśnia.

"Wraz z rozwojem modeli biznesowych, zmianą sposobu dystrybucji treści, zmianą możliwości robienia rzeczy online pod względem cen, prób czy próbek. Myślę, że zdecydowanie zawsze byliśmy przed pozostałymi konkurentami. Myślę jednak, że zawsze trzeba być wyczulonym na tę relację i nie przekraczać granicy, na której klient czuje się wykorzystany".

Nasi klienci muszą być zadowoleni z relacji cena-wartość, w której czują się dobrze".

W sierpniu Activision ogłosiło, że cała seria Call of Duty sprzedała Map Packs o wartości ponad 20 milionów dolarów, a Modern Warfare 2 Stimulus Package sprzedał się w liczbie ponad 2,5 miliona sztuk w pierwszym tygodniu sprzedaży za 15 dolarów.