Badanie Yale stwierdza, że większość męskich graczy jest w porządku, agresywne dziewczyny są przyciągane do gier

Nowe badanie z Yale opublikowane w listopadowym numerze Pediatrics oświadczyło, że gry wideo nie są szkodliwe dla większości nastolatków.

Po wykorzystaniu danych zebranych z osobnego badania Yale obejmującego 4000 uczniów szkół średnich, częstotliwość grania w gry nie została uznana za problem, ponieważ większość ankietowanych grała w gry mniej niż siedem godzin tygodniowo. Jednak problemy z impulsami zostały zauważone, ale zostały również przypisane innym czynnikom przyczyniającym się do tego, ponieważ granie było uważane za normalne zachowanie dla chłopców, z grami nie przyczyniającymi się do nieakceptowalnego zachowania.

Badanie wykazało, że chłopcy, którzy grali w gry, mieli wyższą średnią ocen, rzadziej palili papierosy lub Mary Jane, a także rzadziej uczestniczyli w piciu alkoholu przez nieletnich. Około 5 procent badanych nastolatków stwierdzono, że angażują się w kompulsywne wzorce zachowań, takie jak: używanie gier jako jedynego sposobu na rozładowanie napięcia, harboring , potentne chęci do gry, lub próbują ograniczyć grę i nie udaje się.

Badanie wykazało jednak, że ankietowane dziewczęta częściej nosiły broń na terenie szkoły lub częściej wdawały się w bójki, ale nie miało to nic wspólnego z grami sprawiającymi, że dziewczęta zachowywały się w ten sposób, ponieważ były już agresywne, a więc bardziej przyciągały je brutalne gry.

"Badanie sugeruje, że same w sobie gry nie wydają się być niebezpieczne dla dzieci" - powiedział Desai. "Nie znaleźliśmy praktycznie żadnego związku między graniem w gry a negatywnymi zachowaniami zdrowotnymi, szczególnie u chłopców. Jednak niewielka, ale nie bez znaczenia część dzieci nie jest w stanie kontrolować swoich gier. Jest to powód do niepokoju, ponieważ ta niezdolność wiąże się z wieloma innymi zachowaniami problemowymi."

"To badanie pokazuje, że dla zdecydowanej większości dzieci, gry wideo są całkiem nieszkodliwe", powiedział Christopher J. Ferguson, adiunkt psychologii klinicznej i sądowej w Texas A&M, który zauważył, że "problematyczne granie może być częścią konstelacji niezdrowych zachowań" i "jeśli dziecko nie może wyłączyć gier po rozsądnym czasie, nie odrabia lekcji, nie spotyka się z innymi dziećmi - wszystko [to] może być oznaką problemu, który może wymagać uwagi".

"Badanie sugeruje, że samo w sobie, granie nie wydaje się być niebezpieczne dla dzieci", dodał autor badania Rani Desai, profesor nadzwyczajny psychiatrii i zdrowia publicznego w Yale University School of Medicine. "Nie znaleźliśmy praktycznie żadnego związku między graniem a negatywnymi zachowaniami zdrowotnymi, szczególnie u chłopców. Jednak niewielki, ale nie bez znaczenia odsetek dzieci stwierdza, że nie jest w stanie kontrolować swoich gier.

"To powód do niepokoju, ponieważ ta niezdolność jest związana z wieloma innymi zachowaniami problemowymi".

Raport możecie przeczytać za pośrednictwem tego miejsca.

Via US News, GamesRadar.