Wywiad - Jeff Lewis i Emma Jackson z Bizarre Creations o James Bond: Blood Stone

Po wydaniu Quantum of Solace firmy Treyarch w 2008 roku, James Bond powróci do gier po dwuletniej przerwie.

Ten rok jest wyjątkowy dla tego gatunku, ponieważ dwie różne gry z serii nie tylko zostaną wydane w 2010 roku, ale także ukażą się tego samego dnia w Wielkiej Brytanii: Goldeneye 007 firmy Eurocom na Wii i DS oraz Blood Stone firmy Bizarre Creations na PS3, 360, PC i DS ukażą się 5 listopada.

Dziś jednak skupimy się na tej drugiej grze, rozmawiając z reżyserem gry Jeffem Lewisem i reżyserką dźwięku Emmą Jackson o pracy z Danielem Craigiem i Joss Stone, o tym czy opóźnienie najnowszego filmu o Bondzie wpłynęło na nich w jakikolwiek sposób i nie tylko.

[Wywiad przeprowadził Johnny Cullen].

VG247: Bizarre ma świetną historię z grami wyścigowymi, takimi jak Project Gotham Racing i Blur, a także stworzyło trzecioosobową strzelankę, taką jak The Club. Czy kiedykolwiek istniały obawy przed połączeniem tych dwóch rzeczy w jednej grze, nawet tak dużej jak James Bond?

Jeff Lewis: Bizarre tworzyło gry akcji i gry zręcznościowe równolegle przez około 20 lat. Przez całe te 20 lat szukaliśmy okazji do połączenia tych dwóch rzeczy. Uznaliśmy to za okazję do zrealizowania jednego z twórczych celów studia.

VG247: Zarówno Daniel Craig, jak i Judi Dench mają doświadczenie w poprzednich tytułach o Bondzie, a także pracę w Goldeneye. Jak to było z nimi pracować?

Emma Jackson: Spotkanie z gwiazdą Hollywood, taką jak Daniel Craig, jest wspaniałym atutem tej pracy, ale jest też trochę przerażające, bo nie wiesz, czego się spodziewać. Okazało się jednak, że nie było się czym denerwować, bo był to naprawdę miły facet, który wydawał się być szczerze zainteresowany naszą grą.

Na początku sesji daliśmy mu krótki play-through naszego pre-credits levelu, do którego podszedł bardzo entuzjastycznie. Sama sesja nagraniowa przebiegła bardzo sprawnie, a on sam był całkiem szczęśliwy mogąc zasugerować alternatywne kwestie, jeśli czuł, że coś w scenariuszu nie jest do końca zgodne z tym, co powiedziałaby jego postać Bonda.

VG247: Joss Stone była bardzo interesującym wyborem na dziewczynę Bonda, jeśli mam być szczery. Jak do tego doszło? Jaka ona była?

Emma Jackson: Praca z Joss Stone była wspaniała. Oczywiście ona kocha grać i widać było, że jest naprawdę pełna pasji do pracy nad tym projektem, co sprawiło, że praca z nią była prawdziwą przyjemnością.

VG247: Dave Stewart z Euryhmics został zaangażowany do stworzenia motywu przewodniego. To był nie lada wyczyn, tak samo jak nakłonienie Jossa do nagrania wokalu. Kiedy to się stało?

Emma Jackson: Z tego co wiem, Joss sama to zorganizowała, ale nie jestem pewna szczegółów z tym związanych.

VG247: Z najnowszym filmem o Bondzie, który jest teraz opóźniony na czas nieokreślony, czy to dało ci dużo powodów do zmartwień przy wymyślaniu historii do Blood Stone?

Jeff Lewis: Kiedy MGM ogłosiło tę wiadomość, prace nad Blood Stone były już bardzo zaawansowane. Zawsze byliśmy zachwyceni dostarczaniem tej oryginalnej fabuły i mamy nadzieję, że spróbujemy wypełnić tę pustkę dla fanów filmów o Bondzie.

VG247: Skoro premiera Goldeneye zbliża się tak szybko, to czy istnieje jakaś rywalizacja pomiędzy Bizarre i Eurocomem przy obu grach?

Jeff Lewis: Nie ma po tym śladu. Właściwie nie mamy z nimi jako zespół zbyt wielu codziennych kontaktów i wszyscy jesteśmy zbyt zajęci, by spędzać dużo czasu na pokazywaniu sobie nawzajem naszej pracy. Z tego co widziałem, GoldenEye wygląda świetnie.

VG247: Co Bizarre robi w kwestii multiplayera dla gry poza Spies vs Mercenaries?

Jeff Lewis: Podstawowym trybem gry jest drużynowy cel MI6 vs Mercs, ale są też inne tryby gry, których można by się spodziewać w drużynowej grze MP, takie jak Team Deathmatch i Last Man Standing.

VG247: Czy są jakieś plany DLC w przygotowaniu?

Jeff Lewis: Nie, o których możemy w tej chwili rozmawiać, ale bądźcie czujni na przyszłe ogłoszenia.

VG247: Czy zobaczymy demo przed premierą?

Jeff Lewis: Niestety nie.

VG247: Czy po Blood Stone, Bond jest czymś, do czego chciałbyś wrócić? Bo oczywiście nie skończyłeś jeszcze z Blur i zakładam, że z innymi IP również. Ale gdyby nadarzyła się okazja, czy jest to coś, co chciałbyś zrobić?

Jeff Lewis: To było niezłe doświadczenie. Nauczyliśmy się tak wiele o grach opartych na fabule i zdobyliśmy wiele nowych umiejętności. Mogę mówić tylko za siebie, ale chciałbym zobaczyć, jak przenosimy to, czego się nauczyliśmy na wyższy poziom.

Zawsze są jakieś ograniczenia, kiedy pracujesz z licencją i musisz stworzyć coś, co działa dla ciebie i dla ludzi, z których pomysłami pracujesz.

Ograniczenia mogą być jednak dobre dla kreatywności. Kiedy próbujesz być kreatywny, czasami pusta kartka papieru nie jest tym, czego chcesz. Zasady zmuszają do myślenia, a my jesteśmy dumni z tego, co udało nam się osiągnąć.

James Bond: Blood Stone ukaże się 5 listopada na PS3, 360, PC i DS.