ActiBlizz ogłasza lepsze od oczekiwanych wyniki finansowe za III kwartał 2010 r.

Activision Blizzard opublikowało raport finansowy za trzeci kwartał 2010 roku i ogłosiło, że wyniki są lepsze od oczekiwanych - przychody netto wyniosły 745 milionów dolarów, w porównaniu z tym samym kwartałem ubiegłego roku, kiedy to wyniosły 703 miliony dolarów - bijąc tym samym prognozę 600 milionów dolarów.

Zyski wyniosły 51 mln USD, w porównaniu z 15 mln USD w tym samym kwartale ubiegłego roku. W kwartale zakończonym 30 września sprzedaż produktów wyniosła 397 mln USD, a przychody z subskrypcji, licencji i innych usług - 348 mln USD, co oznacza 15-procentowy wzrost w segmencie cyfrowym w porównaniu z rokiem ubiegłym.

"W trzecim kwartale przekroczyliśmy nasze prognozy dotyczące przychodów netto i zysku na akcję oraz odnotowaliśmy silny wzrost w ujęciu rocznym" - powiedział dyrektor generalny Bobby Kotick. "Lepsze od oczekiwanych wyniki zawdzięczamy naszej pozycji lidera w dziedzinie rozrywki online, w tym dobrym wynikom gier Call of Duty firmy Activision Publishing oraz World of Warcraft i StarCraft II: Wings of Liberty firmy Blizzard Entertainment. W okresie dziewięciu miesięcy zakończonym 30 września 2010 roku nasza oferta cyfrowa stanowiła blisko połowę łącznych przychodów netto nieuwzględniających GAAP, a nasze przychody cyfrowe wzrosły o ponad 15% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

"Co najważniejsze, nadal dostarczamy jedne z najlepszych gier na świecie.

"Activision Publishing wprowadzi na rynek prawdopodobnie największą premierę rozrywkową roku - Call of Duty: Black Ops, a następnie Blizzard Entertainment - World of Warcraft: Cataclysm, która naszym zdaniem dostarczy niewiarygodnie dużo nowej zawartości największej na świecie społeczności gier fabularnych typu massively multiplayer online. W związku z lepszymi wynikami, podnosimy prognozę przychodów netto i zysków na rok kalendarzowy 2010. Oczekujemy, że będzie to najbardziej zyskowny rok w naszej historii, z rekordowymi marżami operacyjnymi."

Eric Hirshberg, prezes wydawniczego ramienia Activision, zwrócił uwagę na 242 miliony konsol obecnych w amerykańskich domach, a Activision odnotowało znaczny wzrost sprzedaży gier na PS3 i Xbox 360 o 39 procent w stosunku do roku poprzedniego.

Hirshberg przypisał znakomitą sprzedaż w tym kwartale grom Spider-Man: Shattered Dimensions i Warriors of Rock, które "przyczyniły się do wzrostu sprzedaży w tym kwartale i oczekujemy, że będą się lepiej sprzedawać w okresie świątecznym". Powiedział również, że dziewięć na dziesięć najlepiej sprzedających się gier w okresie świątecznym to gry "oparte na uznanych franczyzach", a premiery świąteczne Activision opierają się właśnie na tej zasadzie: DJ Hero 2, Toby Hawk: Shred oraz Call of Duty: Black Ops - stwierdzając, że ta ostatnia gra "prawdopodobnie będzie największą premierą rozrywkową wszech czasów".

Activision wspomniało o możliwościach długoterminowego rozwoju marki Call of Duty i spodziewa się większego wzrostu w 2011 roku dzięki sprzedaży gry Black Ops i oczekiwanej dodatkowej zawartości cyfrowej, co doprowadzi do wydania w drugiej połowie 2011 roku nowego tytułu FPS Call of Duty.

"Jesteśmy podekscytowani tą marką" - powiedział Hirshberg - "i planujemy rozszerzyć jej działalność w Azji, a dalsze plany w tym zakresie zostaną wkrótce wyjaśnione".

Rozmowa z inwestorami jest obecnie w toku. Będziemy na bieżąco informować Was o tym, co się wydarzy.