Wywiad - Dave Thompson z Eutechnyx o przybliżeniu NASCAR masom

Activision oficjalnie zapowiedziało dziś rano grę NASCAR The Game 2011, po tym jak w zeszłym tygodniu pojawiły się plotki o tym, że wydawca zabezpieczył licencję na tę serię.

Dziś serwis VG247 miał okazję porozmawiać z brytyjskim deweloperem NASCAR The Game, Eutechnyx, studiem znanym z tworzenia tytułów wyścigowych od 1996 roku.

NASCAR pozwoli ci wcielić się w siebie lub dowolnego prawdziwego kierowcę na 22 torach. Samochody mogą zostać uszkodzone w "drobiazgowych szczegółach", z wrakami wielu samochodów, a także 16-osobowym multiplayerem online.

Wszystko to brzmi bardzo rasowo, a producent wykonawczy Dave Thompson opowiedział Kezie MacDonald wszystko o grze i o tym, jak bardzo studio jest podekscytowane możliwością stworzenia tego tytułu.

Pełny wywiad wraz z ujęciami kilku samochodów znajdziecie poniżej.

[Wywiad przeprowadził Patrick Garratt]

VG247: Jak się czujecie z tym, że dostaliście możliwość pracy nad NASCAR? Jak bardzo zdajesz sobie sprawę z tego, jakie emocje wzbudzi to ogłoszenie wśród fanów NASCAR?

Dave Thomspon: Eutechnyx jest bardzo niezależną firmą i ciągle oceniamy możliwości rozwoju. Dzięki silnemu doświadczeniu w tworzeniu wciągających tytułów wyścigowych, licencja NASCAR dała nam wspaniałą okazję do wykorzystania naszej pasji i technologii, aby wnieść coś nowego do tej serii i dać fanom grę, której zawsze pragnęli.

Licencja NASCAR pozwoliła nam zrobić o wiele więcej w całej grze i uwzględnić elementy, których my, i oczywiście fani, zawsze oczekiwali - ekstremalne wraki, dzikie zniszczenia, 43 bolidy, wyścigi z dużą prędkością, pit-stopy i zaawansowane tuningi są częścią świata NASCAR. Wszystko, czego fani oczekują od NASCAR, zostało uchwycone w grze.

Dzięki badaniom, analizie każdego wydarzenia, rozmowom z kierowcami i zespołami oraz silnemu wsparciu ze strony NASCAR jesteśmy pewni, że gra zachwyci fanów NASCAR. Kluczowe dla Eutechnyx zawsze było oddanie pasji i emocji NASCAR w całej grze - oczywiście w wyścigach, ale także w przygotowaniach do wyścigu, w widowisku przed każdym wydarzeniem oraz we wciągającym Front End 3D. Gracze czują się jak prawdziwi kierowcy, przechodząc przez NASCAR Sprint Cup Series jako oni sami lub jako jedna z ich ulubionych legend NASCAR.

Początkowo, gdy pojawił się potencjał stworzenia następnej gry NASCAR, przedstawiliśmy NASCAR wysokopoziomową koncepcję, której głównym celem było dostarczenie bezprecedensowego poczucia prędkości, dynamicznych zniszczeń, realistycznie odwzorowanych samochodów z prawdziwym prowadzeniem i fizyką oraz prawdziwego poczucia zanurzenia w największym amerykańskim sporcie motorowym.

NASCAR, zespoły i kierowcy pokochali tę koncepcję, a Eutechnyx nabył wyłączne światowe prawa do tej franczyzy. Czujemy, że fani i ogólnie gracze wyścigowi docenią poziom szczegółowości, jaki włożyliśmy w zapewnienie pełnego doświadczenia NASCAR. Nic nie zbliży się do rzeczywistości!

Jesteśmy bardzo podekscytowani i pewni, że fani pokochają grę i czujemy, że zapowiedź to dopiero początek, który wywoła ogromny szum.

Jesteśmy pewni siebie, ponieważ doświadczyliśmy i zbadaliśmy ten sport z pierwszej ręki, słuchaliśmy fanów, forów, zespołów i kierowców, a także zrobiliśmy wszystko, aby zapewnić realizm wyścigów, online, społeczność i funkcje tuningu, których oczekują gracze, a także wprowadziliśmy wiele fajnych nowych funkcji - takich jak powtórki i edycja zdjęć oraz niesamowita stylizacja 3D. Z niecierpliwością czekamy na reakcję fanów, a także kierowców symulacyjnych i zwykłych kierowców wyścigowych, kiedy ujawnimy pierwsze obrazy gry na naszej stronie internetowej - NASCARTheGame.

VG247: Co jest wyjątkowego w waszej grze z punktu widzenia designu?

Dave Thompson: Projekt jest unikalny wśród gier NASCAR, a także wśród innych gier wyścigowych dostępnych na rynku. Przedstawienie każdego aspektu wyścigu NASCAR pozwoliło nam na innowacyjność na wielu poziomach i wprowadzenie funkcji, których nigdy wcześniej nie widziano w żadnej innej grze wyścigowej.

System uszkodzeń i wraków w grze jest naprawdę niesamowity. NASCAR The Game 2011 posiada najbardziej ekstremalny system zniszczeń, jaki kiedykolwiek pojawił się w oficjalnie licencjonowanej grze wyścigowej. Dosłownie wyrywamy i skręcamy blachę z ramy samochodu, jakby to była tkanina - dając oszałamiająco realistyczne uszkodzenia. Rozdarcia i dziury powstałe w wyniku uszkodzeń ujawniają zawieszenie pojazdu i inne podzespoły, których działanie można zobaczyć w rzeczywistości. Fragmenty i odłamki, które rozsypują się po torze, to prawdziwe kawałki samochodu!

43 kierowców ścigających się z prędkościami przekraczającymi 200 mil na godzinę zapewnia składniki do jednych z najbardziej zapierających dech w piersiach i spektakularnych zderzeń, jakie kiedykolwiek miały miejsce w grze. Ponieważ uszkodzenia są obliczane w czasie rzeczywistym, każdy wrak jest naprawdę wyjątkowy.

Jest to możliwe dzięki najnowocześniejszej, zastrzeżonej technologii opracowanej na wyłączny użytek gry. Wszystkie samochody NASCAR są żywymi dziełami sztuki, a schematy malowania każdego kierowcy są synonimem fanów.

Stworzyliśmy intuicyjny i potężny obszar stylizacji dla graczy. Wiele gier posiada możliwość tworzenia i edytowania schematów malowania, ale NASCAR The Game 2011 oferuje całkowitą swobodę twórczą.

Nie ma już "boków", dzięki zastrzeżonej technologii powierzchni 3D gracze mogą przeciągać i upuszczać naklejki w dowolne miejsce na samochodzie, a także orbitować wokół samochodu, nakładając i manipulując własną grafiką. Gracze mogą więc szybko i łatwo tworzyć i dostosowywać swoje własne arcydzieła.

Jedną z rzeczy, która wynikła z opinii fanów i testów fokusowych, był podział na 50/50 graczy, którzy chcieli grać w NASCAR Sprint Cup Series jako oni sami, w przeciwieństwie do tych, którzy chcieli być swoim ulubionym kierowcą z prawdziwego świata. Rozwiązanie - pozwolić im na obie te możliwości - gracze mogą wsiąść za kierownicę jako debiutant, grając w trybie kariery jako oni sami, lub spróbować swoich sił jako jedna z prawdziwych legend NASCAR w tej serii.

Opracowaliśmy także zupełnie nowy system NXP (NASCAR Experience Points), który nieustannie nagradza gracza za fajne ruchy, takie jak jazda poślizgami i drafting po wybojach, pozwalając mu rozwijać swoje umiejętności w trakcie wyścigu. NXP pozwala graczom awansować w grze, a tym samym odblokować nowe nagrody i zawartość.

NXP zdobywa się poprzez współpracę z kolegami z zespołu i unikanie rywali, ale ponieważ SI reprezentuje osobowości i taktyki prawdziwych kierowców, gracze muszą nauczyć się, z kim mogą współpracować podczas wyścigu. Odkrycie, którzy kierowcy będą się blokować, współpracować ze sobą i kto nie ma nic przeciwko odrobinie zderzenia, aby przepchnąć się przez grupę, jest częścią wyścigu.

Wreszcie, wiele z naturalnych "niezbędnych" elementów, które znalazły się w grze, wydało nam się drugą naturą. Jednak po uwzględnieniu podstawowych cech samego wyścigu NASCAR trudno jest porównać grę, która oferuje w pełni odwzorowane w ruchu pit-stopy, opcjonalne zużycie paliwa i opon, dynamiczne podkłady głosowe dla obserwatorów oraz beczki z deformowalnymi elementami toru. Nie zapominajmy też o ultra-realistycznej fizyce i prowadzeniu, z 43 samochodami na torze - każdy z nich wymodelowany z niespotykanym dotąd poziomem realizmu i zdolny do ekstremalnych zniszczeń.

VG247: Czy zobaczymy DLC oparte na rosterze, czy raczej patrzycie na coroczne wydania detaliczne?

Dave Thompson: DLC jest z pewnością kluczową częścią tego, co zaplanowaliśmy dla franczyzy NASCAR, ze względu na fakt, że seria stale ewoluuje podczas każdego sezonu i chcemy utrzymać fanów na bieżąco z prawdziwym sportem. Przygotujcie się na to, że w nadchodzących latach czeka Was dość głęboka integracja na tym froncie.

Możliwe jest również coroczne wydawanie gry, ale tylko pod warunkiem, że każda iteracja wniesie coś nowego i prawdziwie ekscytującego do serii.

VG247: Możesz wyjaśnić dlaczego nie ma wersji PC?

Dave Thompson: Brak miejsca na rynku detalicznym dla PC oznacza, że ciężko jest uzasadnić koszty rozwoju dla tradycyjnej dystrybucji. Niemniej jednak, mamy coś w rękawie, co powinno zadowolić legiony oddanych pecetowych rajdowców - obserwujcie tę przestrzeń.

VG247: Przez ostatnie kilka lat NASCAR był dość mocno zaniedbywany, jeśli chodzi o gry, ale teraz mamy zarówno wasz tytuł, jak i GT5, które pojawią się na rynku w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Skąd ten nagły wzrost zainteresowania?

Thompson: Myślę, że to dlatego, że NASCAR jest jednym z największych sportów motorowych na świecie, jeśli nie największym, a rzesze jego fanów nie miały nic, co zaspokoiłoby ich apetyt od ponad dwóch lat. NASCAR ma całkowicie unikalny styl oparty na ekscytacji i widowisku, którego po prostu nie można doświadczyć w żadnej innej grze wyścigowej.

VG247: Czy uważasz, że komponent NASCAR w GT5 jest konkurencyjny dla Twojej gry?

Wierzcie lub nie, ale myślę, że oferta GT5 będzie komplementarna w stosunku do naszej gry, ponieważ daje graczom możliwość zapoznania się ze światem NASCAR.

Jestem fanem serii GT, ale musimy jasno określić, co ma GT5 i czym różni się od NASCAR The Game 2011. Wierzymy, że Sony udzieliło licencji na niewielką liczbę samochodów i torów ze świata NASCAR, które istnieją wyłącznie w standardowym świecie gry Gran Turismo.

Wierzymy również, że w GT5 nie ma zestawów zasad NASCAR, systemów punktowych, Sprint Cup Series, spotterów, draftingu, szefów załóg, osobowości kierowców ani ekstremalnych uszkodzeń. Najważniejsze jest jednak to, że nie ma 43 samochodów, które tworzyłyby niepowtarzalny klimat wyścigów grupowych, uosabiających NASCAR.

Mamy nadzieję, że lżejsza wersja NASCAR w GT5 pozwoli szerszej publiczności na całym świecie doświadczyć NASCAR z pierwszej ręki i sprawi, że będą chcieli spróbować prawdziwego, pełnowymiarowego sportu.

VG247: Czy możesz podać nam jakieś statystyki dotyczące modelowania zniszczeń w grze? Jak bardzo jest ono szczegółowe?

Thompson: Jednym z największych wyzwań technicznych związanych z systemem zniszczeń i efektów było to, że musiał on działać w odwrotnej kolejności.

NASCAR The Game 2011 posiada funkcję natychmiastowego przewijania, dzięki której gracze mogą obejrzeć klip z fajnym przejazdem lub ponownie spróbować ominąć ogromny wrak, który właśnie miał miejsce. Dodatkowo, zaawansowany edytor powtórek pozwala graczom rozejrzeć się po całym samochodzie i przewinąć go w zwolnionym tempie. Gracze będą mogli dosłownie zobaczyć, jak uszkodzone panele ponownie się formują, a efekty działają w odwrotnym kierunku.

Edytor powtórek udostępnia także narzędzia, dzięki którym gracze mogą tworzyć najlepsze ujęcia swoich najlepszych akcji i wraków, więc możliwość cofania uszkodzeń jest naprawdę fajną funkcją.

Technologia uszkodzeń została również zastosowana do ścian i ogrodzeń otaczających tor. Jesteśmy w stanie dynamicznie deformować "bezpieczniejsze" bariery i ogrodzenia toru. Obszary toru, na których doszło do kolizji, są utrzymywane przez cały czas trwania wyścigu, pokazując pokiereszowane bariery i ściany. To niesamowite, jak wiele realizmu dodaje to do świata toru wyścigowego.

Wszystkie wyścigi NASCAR, zarówno w rzeczywistości, jak i w grze, charakteryzują się ekstremalnie bliskimi wyścigami, w których samochody walczą na 3 lub 4 szerokości, oddalone od siebie zaledwie o centymetry. W takiej sytuacji w grze pojawiają się otarcia opon i ślady przypaleń na bokach samochodów.

Kolejnym elementem, który udało nam się uchwycić, były oderwania przedniej szyby. Jak wiedzą fani NASCAR, "samochód jutra" posiada cienkie warstwy folii, które ekipa z pit-stopu odrywa, gdy przednia szyba kierowcy ulegnie uszkodzeniu lub wyszczerbieniu.

Podobnie jak w prawdziwym wyścigu, wzrok gracza może zostać zakłócony przez odpryski, kurz i brud, które gromadzą się na przedniej szybie. Ekipa z pit-stopu wie, że trzeba zdjąć warstwę przy następnym zjeździe do pit-stopu.

Cały system zniszczeń i efektów jest całkowicie dynamiczny. Kiedy gracze zderzają się, zgarniają, uderzają i toczą w beczkach, rezultaty nigdy nie są takie same, a efekty zależą od tego, kto, w co i jak uderzył, a także od aktualnego stanu uszkodzenia samochodu i prędkości uderzenia. Każdy wrak jest całkowicie unikalnym i przytłaczającym doświadczeniem!

Oczywiście umożliwiamy graczom włączenie opcji "uszkodzenia wpływające na prowadzenie" dla tych, którzy pragną poczucia prawdziwego realizmu.

VG247: Czy możesz wyjaśnić balans pomiędzy trybami online i offline w grze? Jak bardzo spodziewacie się, że wyścigi online będą popularne w waszej grze?

Thompson: NASCAR The Game 2011 koncentruje się na wyścigach online, z maksymalnie 16 graczami w każdym wyścigu i specyficznymi dla sieci trybami rozgrywki i ocenami umiejętności.

Gracze mogą z łatwością dołączać lub tworzyć prywatne lobby dla wielu graczy, korzystając z wyboru predefiniowanych stylów wyścigów i dodatkowych ustawień wyścigów, aby stworzyć taki wyścig, jaki chcą. Pit-stopy, zużycie opon, zużycie paliwa i flagi ostrzegawcze mogą pojawić się w wyścigu online, jeśli gracz sobie tego życzy.

Gracze mają swobodę ścigania się w sieci dowolnymi samochodami, dowolnymi schematami malowania i ustawieniami tuningowymi. Gra online i podzielony ekran pozwalają graczom ścigać się jako ulubieni kierowcy NASCAR.

W trybie kariery dla jednego gracza gracze przechodzą przez wielkie mistrzostwa wyścigowe NASCAR - pompującą adrenalinę serię NASCAR Sprint Cup. Tryb kariery daje możliwość rywalizacji na wszystkich prawdziwych torach NASCAR u boku 42 innych kierowców NASCAR - walcząc o punkty, zwycięstwa, puchary i inne nagrody za wyścigi. Kierowcy doskonalą swoje pit-stopy i szlifują refleks, aby dostać się do "Pościgu", czyli ostatnich 10 wyścigów w drodze do sławy i mistrzostwa NASCAR Sprint Cup Series.

Sezon składa się z 36 wyścigów na wszystkich prawdziwych torach NASCAR Sprint Cup Series. Przez cały czas trwania serii gracze odblokowują wydarzenia zaproszeniowe, oferujące unikalne tryby i wyzwania oraz nowe nagrody. Zawody Invitational stanowią przerwę od NASCAR Sprint Cup Series i okazję do zaimponowania sponsorom, odblokowania nagród i zdobycia dodatkowych punktów doświadczenia, które pozwolą awansować w rankingu.

W trybie kariery gracze biorą udział w sesjach kwalifikacyjnych, pit-stopach pod ostrzeżeniem i obchodach Victory Lane. W swoim garażu gracze mogą w każdej chwili przejrzeć rankingi NASCAR Sprint Cup Series, śledzić swoje punkty i postępy w kierunku najważniejszych 10 ostatnich wyścigów - Pościgu o Puchar Sprintu NASCAR.

NASCAR The Game 2011 ukaże się w lutym na PS3, Wii i Xbox 360. Pierwsze ujęcia w grze są przez tutaj.

.

#gallery-2 { margin: auto; } #gallery-2 .gallery-item { float: left; margin-top: 10px; text-align: center; width: 33%; } #gallery-2 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-2 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* patrz gallery_shortcode() w wp-includes/media.php */