Treyarch "nie otrzymał uznania", na które zasłużył za pracę nad technologią gry wieloosobowej MW2, mówi Kotick

W związku z trwającą batalią prawną pomiędzy Activision, Infinity Ward i byłymi pracownikami firmy, żadna ze stron nie może mówić o szczegółach dramatu, który rozegrał się na początku tego roku.

Jednak ilość osób, które opuściły Infinity Ward w ciągu pierwszego miesiąca, sprawiła, że gracze zaczęli się zastanawiać, czy Activision będzie w stanie poradzić sobie z utratą talentów.

Według prezesa firmy, Bobby'ego Koticka, ludzie aż garnęli się do obsadzenia wolnych stanowisk.

"Działamy w branży gier wideo" - powiedział w rozmowie z serwisem Joystiq. "Jeśli nie potrafimy zastąpić dwudziestu pięciu osób, to jest to dla nas jako firmy bardzo rozczarowujące. Nie brakuje utalentowanych ludzi, którzy chcą pracować nad Call of Duty".

Zapytany o to, dlaczego firma nie obsadziła wolnych stanowisk ludźmi z Treyarch i Sledgehammer, Kotick stwierdził, że takie działanie byłoby szkodliwe dla tych zespołów.

"Cóż, jest tam co najmniej 60 lub 70 super utalentowanych, niesamowicie zdolnych ludzi", powiedział. "Nie powinni oni cierpieć z powodu złych działań kilku osób. Mają wspaniałą kulturę, są naprawdę dobrymi, niezależnymi myślicielami, dysponują niesamowitą bazą technologiczną. Mogą uzyskać wsparcie, jak to miało miejsce w przypadku Treyarch, Demonware i innych miejsc".

Firma poinformowała, że na stanowiska w Infinity Ward złożono ponad 5 tysięcy CV, a biorąc pod uwagę, że odpowiedzialność za franczyzę Call of Duty jest podzielona z Treyarch, nazywanie dewelopera Black Ops "zespołem B" nie jest właściwą oceną.

"To niesprawiedliwe spojrzenie na Treyarch" - powiedział Kotick. "Wiesz, że nie jest to obiektywne spojrzenie. Treyarch miało tak duży wkład w technologię rozgrywki wieloosobowej, która znajduje się w Modern Warfare 2, a tak naprawdę nie doceniono ich za to."

Biorąc pod uwagę fakt, że Black Ops stało się "największą premierą rozrywkową w historii" i sprzedało się w ponad 1,4 miliona sztuk w pierwszym dniu sprzedaży w Wielkiej Brytanii i 4,2 miliona w Stanach Zjednoczonych, pogląd Koticka na Treyarch jest prawdopodobnie trafiony.