Skradzione obrazy": Wystawa "L'image volée" otwarta w Mediolanie

Tytuł wystawy, L'image volée, w języku angielskim oznacza The stolen image. Kuratorem wystawy jest Thomas Demand, niemiecki artysta i fotograf, który postanowił zbadać sposób, w jaki artyści czerpią z obrazów, które już stworzyli. Na wystawę wybrał ponad 90 prac 60 artystów z całego świata, od 1820 roku do współczesności. Za ich pośrednictwem Demand zaprasza widzów do poszukiwania granic między oryginalnością, zapożyczeniem i kopiowaniem.

L'image volée serwis prasowy

L'image volée serwis prasowy

L'image volée serwis prasowy


Na wystawie, która zajmie Galerię Północną i Kinotekę w przestrzeni artystycznej Fondazione Prada, zaprezentowane zostaną prace z różnych gatunków: fotografii, malarstwa i kina. Pokazane zostaną prace Marcela Duchampa, Mana Raya, Maurizio Cattelana, Gerharda Richtera i innych znaczących artystów.

L'image volée serwis prasowy

L'image volée serwis prasowy


Warto przypomnieć, że na początku XX wieku artysta Marcel Duchamp wprowadził do leksykonu krytyków sztuki termin "readymade". Było to określenie dla dzieł sztuki tworzonych z elementów zapożyczonych. Na przykład Pablo Picasso lubił robić swoje słynne kolaże z wycinków z gazet, a amerykański artysta Robert Rauschenberg powiedział: "Cokolwiek robiłem, zawsze czułem, że nie tyle posiadam materiały, co z nimi współpracuję. W 1953 roku Rauschenberg wymazał rysunek Willema de Kooninga i wystawił go pod własnym nazwiskiem i tytułem "De Kooning's Erased Drawing". Była to jedna z pierwszych prac Rauschenberga, która przyniosła mu sławę.

Wystawa L'image volée w Fondazione Prada trwa do 28 sierpnia.