Czego Minari uczy filmowców o charakterach i naturalizmie

Poznaj naturalistyczne podejście filmowca Lee Isaac Chunga do postaci w filmie Minari i dowiedz się, jak możesz wykorzystać tę unikalną metodę opowiadania historii.

Od czasu swojej premiery na festiwalu Sundance w 2020 roku, film Minari był bardzo długo oczekiwany. I to nie tylko z powodu opóźnienia premiery spowodowanego blokadami w branży. Historia Minari jest tak osobista i prawdziwa, że pierwsze oznaki jej rozwoju zaczęły kiełkować już w dzieciństwie filmowca Lee Isaaca Chunga.

Film opowiada na poły autobiograficzną historię rodziny południowokoreańskiego imigranta Chunga, która w latach 80. próbuje odnaleźć sukces i amerykański sen w wiejskiej Ameryce. Film jest pięknie napisany, nakręcony i zmontowany, a w obsadzie znajdują się zarówno amerykańskie, jak i koreańskie gwiazdy - Steven Yeun, Han Ye-ri, Youn Yuh-jung i Will Patton.

Jednak to, co naprawdę czyni ten film wyjątkowym, z perspektywy filmowej, to fakt, jak wiele może on nauczyć filmowców o znaczeniu realizmu, charakteru i tworzenia naturalizmu. Przyjrzyjmy się więc niektórym elementom filmu, a także wysłuchajmy wypowiedzi samego Chunga, aby dowiedzieć się, co tak naprawdę stanowi sedno opowieści Minari i w jaki sposób wy również możecie stworzyć unikalne, bogate i naturalne postacie i historie w swoich własnych projektach.

Czerp z prawdziwych postaci i historii

Kiedy tworzysz naturalność w swoich filmach, z pewnością pomaga ci czerpanie z prawdziwych historii, ludzi i życia, jak to miało miejsce w przypadku Minari, gdzie wszystkie postacie oparte są na rodzinie Chunga. W wywiadzie dla The Hollywood Reporter, Chung mówi o tym, jak przerażające może być takie podejście, zwłaszcza gdy ma się za zadanie opowiedzieć historie bliskich sobie osób.

"Myśleli, że robię o nich jakieś exposé ... . Byli tym zestresowani i ja byłem tym zestresowany," przyznaje Chung. Stwierdza jednak, że pomimo początkowych prób ukrycia prawdziwych tematów filmu przed rodziną, pokazał go im, aby poznać ich opinie.

Dla filmowców, którzy dążą do osiągnięcia takiego poziomu realizmu w swoich projektach, ważne jest, by znaleźć równowagę pomiędzy czerpaniem z prawdziwego życia i uhonorowaniem tych, na których im zależy, a jednocześnie nie wnikać za bardzo lub zbyt głęboko w doświadczenia innych osób. Musisz mieć pewność, że docierasz tylko do tych, którzy ostatecznie Ci ufają i wierzą w Ciebie.

Pomóż widzom odnaleźć ich własną nostalgię

Jeśli cokolwiek może pomóc w zrozumieniu, co sprawia, że film Chunga jest tak osobisty i potężny, to ten esej wideo od Spikima Movies. Naprawdę trafia w sedno, stwierdzając, że Minari nie jest tak naprawdę o bohaterach, a jego "ostatecznym celem jest pomóc widzom przypomnieć sobie nieopisaną nostalgię domu".

I rzeczywiście, to wydaje się być prawdziwym celem filmu Chunga, który jest oczywiście bliski i drogi jego sercu. Staje się on jednak o wiele większą eksploracją tego, co dom i rodzina znaczą dla nas wszystkich.

Eseje wideo takie jak ten - badające "piękną tragedię" - są kreatywnymi sposobami na nadanie retrospektywnego znaczenia filmowi, który już się obejrzało i przeżyło. Jako twórca filmowy, Chung cały czas podejmuje decyzje, które nie tylko napędzają fabułę, ale ostatecznie wywołują emocje i nostalgię u widzów.

Szukaj autentycznego castingu i powiązań

Słuchanie Chunga opowiadającego o swoim filmie jest bardzo inspirujące dla innych, którzy chcieliby zacząć od małego i wyrobić sobie pozycję w kręgach niezależnych filmowców. Minari nie jest bynajmniej produkcją wielkobudżetową. Chung opowiada o tym, jak szybko powstawał ten film i jak bardzo musiał być nakręcony z zachowaniem niezależnej wrażliwości na każdym kroku.

Jednak ogólny rezultat jest imponujący, nawet dla największych nazwisk w Hollywood. W powyższej rozmowie J.J. Abrams przyznaje, że jest wielkim fanem pracy Chunga. Interesujące jest jednak to, jak wiele Chung ma do powiedzenia w rozmowie z Abramsem i Yeunem, o tym, że wszystko, od produkcji po casting, polegało na szukaniu autentycznych momentów i tworzeniu naturalnych połączeń i występów.

Niech historia rozwija się sama

W kolejnym fantastycznym wywiadzie z legendą kina, Chung opowiada o realizacji Minari wraz z reżyserem Parasite, Bong Joon Ho, któremu również nieobce jest opowiadanie różnorodnych, fascynujących historii o bohaterach i walce klas. W powyższym wywiadzie Chung opowiada nieco więcej o decyzjach, jakie podjął w związku z pracą z narracją głosową, a dokładniej o tym, jak i dlaczego zrezygnował z jakiejkolwiek narracji.

Chung przyznaje również, że w różnych momentach narracja głosowa miała być integralną częścią filmu, czy to w całości, czy też w sekcjach "bookend" na początku i końcu filmu. Dla twórców filmowych narracja może być doskonałym narzędziem (tak samo jak nietrudny do dodania lektor), aby pomóc w prowadzeniu filmu i zapewnić znacznie mocniejszy kręgosłup narracyjny. Ale, jak przyznają Chung i Bong, może być też trochę kulą u nogi i przeszkadzać w bardziej naturalnym podejściu do tworzenia filmów, gdzie historia rozwija się sama wraz z widzami.

Nacisk na nowe filmy i głosy

W końcu, jak mówi Chung w tym featurette z udziałem całej obsady, filmy takie jak Minari po prostu nie mogły powstać w przeszłości. A jak podkreśla The Hollywood Reporter, był to naprawdę doskonały przykład nowego poziomu otwartości i różnorodności w Hollywood, który pomógł usprawnić scenariusz i produkcję.

Opowieści Chunga nigdy nie zostały stłumione, ani nie poproszono go o "amerykanizację" jego filmu czy doświadczeń. W efekcie powstał film, który pozwolił na stworzenie nowego głosu i świeżego procesu. Utalentowany reżyser, obsada i ekipa byli w stanie wykorzystać ten proces do osiągnięcia sukcesu zarówno krytycznego, jak i komercyjnego.

Miejmy nadzieję, że filmy takie jak Minari posłużą jako przykład dla początkujących filmowców, którzy chcą opowiedzieć swoje własne, unikalne historie - z charakterem i naturalnością - a także dla producentów filmowych, którzy będą bardziej otwarci i świadomi tworzenia tych historii w oparciu o autentyczność, a nie stare stereotypy i formuły.

Więcej informacji na temat produkcji filmowej, spostrzeżeń i wywiadów można znaleźć w poniższych artykułach:

    Rzecznictwo w produkcji: Kiedy kobieta z wpływami ma twoje plecyRóżnorodność kamer używanych na Festiwalu Filmowym SXSW 2021Ikoniczne zdjęcia: Nasze 5 ulubionych ujęć Reeda MoranoCo bezbarwny casting robi dla seriali takich jak Bridgerton na dłuższą metęDlaczego "Ya No Estoy Aquí" jest ważnym filmem o Meksyku?

Zdjęcie na okładce: A24.