7 rzeczy, które warto wiedzieć o tworzeniu WandaVision

Poznajcie meta spojrzenie WandaVision na tworzenie telewizji, crossovery franczyzowe i tworzenie przyszłości filmów i seriali Marvel Studio.

Zakończył się pierwszy z oryginalnych seriali Marvel Studio na Disney Plus, i to jaki początek. Oto siedem ciekawostek zza kulis.

*Oczywiście, spoilery przed nami. Zostaliście ostrzeżeni.

1. Nakręcony na jednym systemie kamer z czterdziestoma siedmioma różnymi obiektywami

WandaVision została nakręcona na ARRI ALEXA LF w 4K. Aby uchwycić wygląd poszczególnych dekad, produkcja opierała się zarówno na nowych obiektywach, jak i dużej ilości szkła vintage.

W wywiadzie dla Film School Rejects, autor zdjęć Jess Hall opowiedział o ogromnym przedsięwzięciu, jakim było nakręcenie takiego serialu jak WandaVision.

Jedną z rzeczy, którą zrobiłem bardzo wcześnie, było stwierdzenie: "Muszę jakoś uprościć ten serial". Kiedy pracujesz nad produkcją, jest tłoczno. Nie chcesz mieć zbyt wielu elementów. Nie chciałem masy zabytkowych kamer, które zepsują się w upale czy deszczu. Musiał to być kuloodporny i wydajny system. Zdecydowałam się na użycie jednej platformy kamerowej w całości.-Jess Hall via Film School Rejects

2. Pierwszy odcinek był kręcony przed publicznością w studio na żywo

W tym samym wywiadzie Hall opowiedziała również o wyzwaniu, jakim było nakręcenie pierwszego odcinka przed publicznością.

Jakby sprawy nie były wystarczająco skomplikowane, teraz kręcisz dwudziestosześciominutowe ujęcie przed żywą publicznością. To znaczy, owszem, musisz zgasić światła, kiedy zmienia się scenografia, ale poza tym działasz równolegle. To jest występ na żywo. Ogromne wyzwanie.-Jess Hall via Film School Rejects

Możesz rzucić okiem na tworzenie serii i zobaczyć publiczność na żywo w Marvel Studio's ASSEMBLED teraz streaming na Disney Plus.

3. Agatha była filmowana przez cały czas

"Agatha All Along" to wprost bop. Ta piosenka przenika do umysłu i pozostaje tam na zawsze. Chwytliwy fake show sekwencja tytułowa została sfilmowana w całej serii, zwykle na koniec każdego dnia, ponieważ wszystkie postacie były nadal na planie w odpowiednim kostiumie.

Kręcono ją przez cały czas trwania serialu. Byliśmy na planie, na przykład, podczas pokazu magii [w odcinku 2]. Nie mieliśmy zamiaru wracać na plan z tym kostiumem, więc musieliśmy wykorzystać ten czas i nakręcić to ujęcie. Zazwyczaj było to robione pod koniec kręcenia innych materiałów, a my mówiliśmy: "No tak, to jest ten moment 'Agathy All Along'."-Jess Hall via Film School Rejects

Reżyser Matt Shakman opowiedział więcej o tej sekwencji w rozmowie z Entertainment Weekly:

To była kombinacja planowania i storyboardowania i rozgryzania tego, ale potem cudownych rzeczy dziejących się pod wpływem chwili. Pamiętam, że na dwie minuty przed realizacją wpadłem na pomysł, żeby urządzić piknik na trawniku, kiedy ona kontroluje Pietro, a Kathryn miała tyle zabawy jedząc winogrona, pijąc wino i kontrolując go. I to było po prostu niesamowicie zaskakujące, jak ludzie zareagowali na tę piosenkę, i obserwować, jak wspina się na liście przebojów iTunes i zobaczyć, jak Kathryn Hahn wyprzedza Justina Biebera i The Weeknd.-Matt Shakman via Entertainment Weekly

4. "Agatha All Along" została napisana przez parę odpowiedzialną za "Let It Go" z Frozen i "Remember Me" z Coco

"Agatha All Along", a także wszystkie tytułowe piosenki WandaVision, zostały skomponowane przez muzycznych mastermindów Kristen Anderson-Lopez i Roberta Lopeza.

Robert Lopez napisał muzykę do Avenue Q, The Book of Mormon, a wraz z żoną napisali piosenki do musicalu Finding Nemo, Frozen, Coco i Wreck-it Ralph.

Dyrektor WandaVision, Matt Shakman, chodził do college'u z Robertem Lopezem.

Mam kasety z muzyką Bobby'ego z czasów studiów, których prawdopodobnie nie chciałby, żebym wydał. Może tak zrobię i w ten sposób zapłacę za swoją emeryturę. Ale spotkaliśmy się dawno temu i współpracowaliśmy wtedy. Uwielbiam go i jego niesamowicie utalentowaną partnerkę w zbrodni, Kristen Anderson-Lopez. Są niesamowitym zespołem i byłam im bardzo wdzięczna, że zechcieli dać się wciągnąć w to zabawne doświadczenie.-Matt Shakman via Entertainment Weekly

Anderson-Lopez przypisuje się, że wymyśliła tekst piosenki po wzięciu prysznica. W wywiadzie dla Variety, jej mąż Robert mówi:

Myślę, że była w naszym mieszkaniu. Ja byłem w biurze, a kiedy dotarła do biura, miała już kartkę papieru z tekstem piosenki.-Robert Lopez via Variety

Lopez zaczął przekładać słowa na muzykę, składając hołd upiornym tematom z filmów "Munsterowie" i "Rodzina Addamsów", a także z filmu "Willy Wonka i fabryka czekolady" z 1971 roku.

Jeśli chodzi o różne odczucia związane z każdym z tytułowych tematów, Lopez przypisuje sobie również inspirację w postaci serialu Too Many Cooks stacji Adult Swim.

To był jeden z naszych ulubionych muzycznych skeczy, które pojawiły się w kulturze w ciągu ostatnich kilku lat. Pomyśleliśmy, że wszystko, co myśli w tak awangardowym kierunku, chcemy być częścią.-Robert Lopez via Variety

5. Konkretne programy telewizyjne, o których mowa, zostały wybrane w oparciu o dynamikę rodziny

Każdy z seriali z lat 50-tych i 00-tych został specjalnie wybrany, ponieważ były to rodzinne sitcomy, a smutek Wandy zmusza ją do poszukiwania swojej zaginionej rodziny.

W wywiadzie dla Entertainment Weekly, Matt Shakman mówi,

Szukaliśmy sitcomów rodzinnych. Jest wiele wspaniałych seriali, takich jak Taxi czy The Office, które mogły być inspiracją, ale skupiliśmy się na tych, które były o rodzinie, ponieważ to jest to, za czym Wanda tęskni. Straciła rodzinę, kiedy była młoda, straciła brata, straciła Visiona i rodzinę, która mogła istnieć. Więc sitcomy rodzinne były najsilniejszym połączeniem tematycznym z tym. Patrzyliśmy na Full House, Family Ties, Growing Pains. Oglądaliśmy tak wiele różnych seriali i mam tam kilka małych ukłonów. Jest sekwencja otwierająca odcinek 5, w której mamy ujęcie z Full House, gdzie robią piknik, albo biegną z nimi przez park, co jest ukłonem w stronę Lizzie dorastającej tuż za kamerą tego serialu.-Matt Shakman via Entertainment Weekly

6. Wizażyści i charakteryzatorzy użyli sztuczek telewizyjnych ze Złotej Ery, by uzyskać czarno-biały wygląd

Podczas produkcji filmów z udziałem Vision, Paul Bettany był malowany na czerwono na potrzeby sesji zdjęciowych, a cyfrowe elementy były dodawane w postprodukcji.

We wczesnych odcinkach WandaVision, postać jest widziana tylko w czerni i bieli. Artyści VFX poszli do kolorystów z materiałem z poprzednich filmów, by przetestować wygląd postaci i zdali sobie sprawę, że kolor skóry Visiona nie przechodzi prawidłowo w czerń i biel.

Aby dopasować i uzyskać odpowiedni kolor, Bettany został pomalowany na niebiesko przez pierwsze dwa odcinki.

W czerni i bieli, kolor wygląda tak, jakby był czerwony. Jest to sprawdzona metoda ze złotej ery telewizji, kiedy aktorki nosiły niebieską szminkę na planie.

7. Artyści VFX badali wpływ magnesów na telewizory CRT, aby stworzyć wygląd The Hex

W pierwszych odcinkach The Hex jest niewidoczny dla oka, aż do momentu, gdy okazuje się, że Wanda stworzyła swoje własne, prowizoryczne studio telewizyjne w mieście Westview.

Aby to zwizualizować, artyści VFX przyjrzeli się statycznemu obrazowi telewizyjnemu, pikselacji i ekranom kineskopowym, aby znaleźć idealny wygląd. Ostateczny wygląd jest połączeniem różnych efektów, a interakcje postaci zostały zainspirowane efektem, jaki magnes wywiera na starszych ekranach kineskopowych.

Chcesz odtworzyć wygląd The Hex? Sprawdź tutorial Todda Blankenshipa, jak stworzyć podobny wygląd z filmu Unicestwienie. Wystarczy zamienić płynne efekty na jakieś glitche.

Podziel się tą historią:

Chcesz podzielić się tymi faktami z przyjaciółmi? Tutaj jest Instagram karuzela I umieścić razem do akcji na swoich historiach.

Więcej artykułów Marvelous jak to:

    The Cameras and Lenses Behind the Marvel Cinematic UniverseThe Cameras and Lenses Behind the Marvel Cinematic Universe - Phase TwoThe Cameras and Lenses Behind the Marvel Cinematic Universe - Phase ThreeExclusive: Projektowanie Wakandy i niesamowite plany zdjęciowe Czarnej PanteryFotograf Matt Kennedy o zdjęciach dla Marvela i nie tylko

Zdjęcie na okładce przez Disney+.